Zgon
Warunkiem niezbędnym do szybkiego rozpatrzenia roszczenia jest przekazanie do Towarzystwa wniosku roszczeniowego oraz wszelkiej dokumentacji, która pozwoli na ustalenie odpowiedzialności, okoliczności zdarzenia, a w konsekwencji szybką wypłatę świadczenia.
Jeśli miało miejsce zdarzenie objęte ochroną ubezpieczeniową w ramach umów ubezpieczenia zawartych z Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group (przed połączeniem POLISA-ŻYCIE TU S.A. Vienna Insurance Group) w tej sytuacji prosimy o niezwłoczne zgłoszenie roszczenia bezpośrednio do Centrali Towarzystwa na adres:
Departament Świadczeń i Oceny Ryzyka
Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group
Aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa
tel. 22 867 66 67
lub do najbliższej placówki Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group.
roszczenia.polisa@compensazycie.com.pl
Poniżej znajdziecie Państwo listę najważniejszych dokumentów wymaganych przez Towarzystwo w zależności od wystąpienia danego zdarzenia.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu; karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu (np. wynik sekcji zwłok);
- kopia dowodu osobistego potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie;
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu; karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu (np. wynik sekcji zwłok);
- wszelkie dokumenty potwierdzające okoliczności wypadku oraz dokumenty umożliwiające wykazanie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy wypadkiem a zgonem Ubezpieczonego (np. medyczne, z policji, z prokuratury, z sądu);
- o ile nie wynika z powyższych dokumentów, dokument potwierdzający obecność bądź brak obecności w organizmie Ubezpieczonego w chwili wypadku alkoholu, narkotyków lub innych podobnie działających środków;
- prawo jazdy i badanie techniczne pojazdu, jeśli Ubezpieczony w chwili wypadku prowadził pojazd mechaniczny lub inny pojazd drogowy;
- postanowienie prokuratury wraz z uzasadnieniem, wyrok sądu wraz z uzasadnieniem, jeśli prowadzone było dochodzenie;
- kopia dowodu osobistego potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie;
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu (np. wynik sekcji zwłok);
- protokół BHP, Karta Wypadku;
- o ile nie wynika z powyższych dokumentów, dokument potwierdzający obecność bądź brak obecności w organizmie Ubezpieczonego w chwili wypadku alkoholu, narkotyków lub innych podobnie działających środków;
- prawo jazdy i badanie techniczne pojazdu, jeśli Ubezpieczony w chwili wypadku prowadził pojazd mechaniczny lub inny pojazd drogowy;
- postanowienie prokuratury wraz z uzasadnieniem, wyrok sądu wraz z uzasadnieniem, jeśli prowadzone było dochodzenie;
- kopia dowodu osobistego potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie;
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu;
- wynik sekcji zwłok lub inna dokumentacja medyczna potwierdzająca udar mózgu lub zawał serca;
- kopia dowodu osobistego potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie;
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu;
- odpis skrócony aktu urodzenia dziecka / dzieci;
- zaświadczenie o pobieraniu nauki przez dziecko/dzieci pomiędzy 20 a 25 rokiem życia lub dokument potwierdzający niezdolność dziecka/dzieci, bez względu na wiek dziecka/dzieci, do podjęcia jakiejkolwiek pracy zarobkowej (np. ksero decyzji komisji do spraw inwalidztwa);
- oświadczenie o ilości posiadania przez Ubezpieczonego dzieci (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- kopia dowodu osobistego potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie;
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu;
- wypis z dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu;
- wszelkie dokumenty potwierdzające okoliczności wypadku oraz dokumenty umożliwiające wykazanie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy wypadkiem a zgonem małżonka Ubezpieczonego (np. medyczne, z policji, z prokuratury, z sądu);
- o ile nie wynika z powyższych dokumentów, dokument potwierdzający obecność bądź brak obecności w organizmie małżonka Ubezpieczonego w chwili wypadku alkoholu, narkotyków lub innych podobnie działających środków;
- prawo jazdy i badanie techniczne pojazdu, jeśli małżonek Ubezpieczonego w chwili wypadku prowadził pojazd mechaniczny lub inny pojazd drogowy;
- postanowienie prokuratury wraz z uzasadnieniem, wyrok sądu wraz z uzasadnieniem, jeśli prowadzone było dochodzenie;
- wypis z dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu;
- dokumenty potwierdzające, że Ubezpieczony i konkubent/partner są stanu wolnego (np. wyrok sądu w sprawie rozwodu);
- dokumenty potwierdzające, że Ubezpieczony prowadził z konkubentem/partnerem wspólne gospodarstwo domowe przez okres co najmniej dwóch lat (np. zaświadczenie z Urzędu Gminy, gospodarza domu, dzielnicowego, starosty, oświadczenia świadków);
- wypis z dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu;
- dokumenty potwierdzające, że Ubezpieczony i konkubent/partner są stanu wolnego (np. wyrok sądu w sprawie rozwodu);
- dokumenty potwierdzające, że Ubezpieczony prowadził z konkubentem/partnerem wspólne gospodarstwo domowe przez okres co najmniej dwóch lat (np. zaświadczenie z Urzędu Gminy, gospodarza domu, dzielnicowego, starosty, oświadczenia świadków);
- wszelkie dokumenty potwierdzające okoliczności wypadku oraz dokumenty umożliwiające wykazanie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy wypadkiem a zgonem konkubenta/partnera Ubezpieczonego (np. medyczne, z policji, z prokuratury, z sądu);
- o ile nie wynika z powyższych dokumentów, dokument potwierdzający obecność bądź brak obecności w organizmie konkubenta/partnera w chwili wypadku alkoholu, narkotyków lub innych podobnie działających środków;
- prawo jazdy i badanie techniczne pojazdu, jeśli konkubent/partner w chwili wypadku prowadził pojazd mechaniczny lub inny pojazd drogowy;
- postanowienie prokuratury wraz z uzasadnieniem, wyrok sądu wraz z uzasadnieniem, jeśli prowadzone było dochodzenie;
- wypis z dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu;
- wypis z dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- karta statystyczna do karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu;
- wszelkie dokumenty potwierdzające okoliczności wypadku oraz dokumenty umożliwiające wykazanie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy wypadkiem a zgonem dziecka Ubezpieczonego (np. medyczne, z policji, z prokuratury, z sądu);
- o ile nie wynika z powyższych dokumentów, dokument potwierdzający obecność bądź brak obecności w organizmie dziecka Ubezpieczonego w chwili wypadku alkoholu, narkotyków lub innych podobnie działających środków;
- prawo jazdy i badanie techniczne pojazdu, jeśli dziecko Ubezpieczonego w chwili wypadku prowadziło pojazd mechaniczny lub inny pojazd drogowy;
- postanowienie prokuratury wraz z uzasadnieniem, wyrok sądu wraz z uzasadnieniem, jeśli prowadzone było dochodzenie;
- wypis z dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- w przypadku zgonu macochy/ojczyma Ubezpieczonego - odpis skrócony aktu zgonu matki/ ojca biologicznego Ubezpieczonego oraz odpis skrócony aktu małżeństwa matki Ubezpieczonego z ojczymem / ojca Ubezpieczonego z macochą, o ile fakt zawarcia związku małżeńskiego przez te osoby nie wynika z odpisu skróconego aktu zgonu;
- wypis z dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- w przypadku zgonu macochy/ojczyma Ubezpieczonego - odpis skrócony aktu zgonu matki/ ojca biologicznego Ubezpieczonego oraz odpis skrócony aktu małżeństwa matki Ubezpieczonego z ojczymem / ojca Ubezpieczonego z macochą, o ile fakt zawarcia związku małżeńskiego przez te osoby nie wynika z odpisu skróconego aktu zgonu;
- wszelkie dokumenty potwierdzające okoliczności wypadku oraz dokumenty umożliwiające wykazanie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy wypadkiem a zgonem rodzica Ubezpieczonego (np. medyczne, z policji, z prokuratury, z sądu);
- o ile nie wynika z powyższych dokumentów, dokument potwierdzający obecność bądź brak obecności w organizmie rodzica Ubezpieczonego w chwili wypadku alkoholu, narkotyków lub innych podobnie działających środków;
- prawo jazdy i badanie techniczne pojazdu, jeśli rodzic Ubezpieczonego w chwili wypadku prowadził pojazd mechaniczny lub inny pojazd drogowy;
- postanowienie prokuratury wraz z uzasadnieniem, wyrok sądu wraz z uzasadnieniem, jeśli prowadzone było dochodzenie;
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie;
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- aktualny odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego;
- w przypadku zgonu macochy/ojczyma małżonka Ubezpieczonego, odpis skrócony aktu zgonu matki/ ojca biologicznego małżonka Ubezpieczonego oraz odpis skrócony aktu małżeństwa matki małżonka Ubezpieczonego z ojczymem/ojca małżonka Ubezpieczonego z macochą, o ile fakt zawarcia związku małżeńskiego przez te osoby nie wynika z odpisu skróconego aktu zgonu;
- wypis z dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.
- druk zgłoszenia roszczenia (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- odpis skrócony aktu zgonu;
- aktualny odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego;
- w przypadku zgonu macochy/ojczyma małżonka Ubezpieczonego - odpis skrócony aktu zgonu matki/ ojca biologicznego Ubezpieczonego oraz odpis skrócony aktu małżeństwa matki małżonka Ubezpieczonego z ojczymem/ojca małżonka Ubezpieczonego z macochą, o ile fakt zawarcia związku małżeńskiego przez te osoby nie wynika z odpisu skróconego aktu zgonu;
- wszelkie dokumenty potwierdzające okoliczności wypadku oraz dokumenty umożliwiające wykazanie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy wypadkiem a zgonem rodzica małżonka Ubezpieczonego (np. medyczne, z policji, z prokuratury, z sądu);
- o ile nie wynika z powyższych dokumentów, dokument potwierdzający obecność bądź brak obecności w organizmie rodzica małżonka Ubezpieczonego w chwili wypadku alkoholu, narkotyków lub innych podobnie działających środków;
- prawo jazdy i badanie techniczne pojazdu, jeśli rodzic małżonka Ubezpieczonego w chwili wypadku prowadził pojazd mechaniczny lub inny pojazd drogowy;
- postanowienie prokuratury wraz z uzasadnieniem, wyrok sądu wraz z uzasadnieniem, jeśli prowadzone było dochodzenie;
- wypis z dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie (dostępny w poniższej zakładce "Dokumenty do pobrania");
- inne dokumenty, o które poprosi Towarzystwo.